کاخهای معروف در استانبول
نوشته شده توسط : azar yousefi
 

کاخهای معروف در استانبول

 

 

کاخ بیلربی استانبول

 کاخ بیلربی استانبول در منطقه اسکودار شهر استانبول که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته است ، واقع شده است . سبک ساختمانی این کاخ مربوط به معماری دوران بیزانس در استانبول میباشد . به جز ساختمان این کاخ که جزو آثار تاریخی استانبول به حساب می آید، داخل این کاخ نیز پر از دکوراسیون های زیبا و بی نظیر دوره عثمانی می باشد . دیدار از این کاخ را در تور استانبول زمستان 94 از دست ندهید.این کاخ در قرن 19 توسط سلطان عبدالعزیز بنا  شد. این کاخ پوشیده از گلهای ماگنولیا بوده و در قسمت آسیایی تنگه بسفر قرار دارد. از این کاخ در فصل تابستان و همچنین برای پذایرائی از میهمانان عالی رتبه خارجی استفاده می شده است. در دکوراسیون داخلی این کاخ نقشهای مشرقی و ترکی همراه با تزینات غربی به کار برده شده است .  این کاخ همه روزه بجز روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید مسافران تور استانبول باز می باشد.

 

کاخ بیلربی استانبول

 

 

کاخ ییلدیز یکی از برترین جاذبه های گردشگری تور استانبول و دیدنیهای ترکیه، متشکل از دربارها و یک مسجد می باشد که در قرن 19 میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شد. حیات این کاخ یکی از زیبا ترین مناظر موجود از حاشیه تنگه بسفر را تشکیل می دهد.در این کاخ یکی از بزرگترین و مجلل ترین ساختمانهایی که سلاطین در آن اقامت داشته و خوش گذرانده اند به نام ساختمان شاله قرار گرفته است. این ساختمانها در داخل یک پارک با گلهائی که از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده، قرار گرفته است. این پارک همه روز جز روزهای سه شنبه جهت بازدید عموم در تور استانبول پاییز 94 باز می باشد.

 

 

 

 کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول از قصرهای پیشین عثمانی است که در تنگه خلیج بنا شده است جایی که بهترین و مناسب ترین مکان برای ساخت قصر و کاخ بزرگان به شمار می رفت. این کاخ در ساحل اروپایی بسفر در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول واقع شده است. این کاخ به دستور سلطان عبدالعزیز و توسط معمارهنرمند سرکیس ، در سال  1871 میلادی ساخته شد. در تور استانبول تعطیلات پاییز 94 حتما از این کاخ دیدن کنید.کاخ چراغان استانبول از معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار بود و قدمتی تاریخی دارد که  با چوب ، سنگ های مرمر ، ستون های حجاری شده ، فرش هایی نفیس و مبلمانی که در ساخت آن از  آب طلا و صدف استفاده شده  و با درهای معبد گونه طراحی و تزیین شده. متاسفانه این بنای باشکوه در سال 1910سوخت و تا مدت ها بعد به ویرانه ای تبدیل شده بود. در نهایت پس از تعمیرات و رسیدگی به ساختمان این کاخ مجلل و افزودن تاسیساتی خاص ، این کاخ به هتلی 5 ستاره تبدیل گشت و امروزه علاقه مندان تور استانبول به بناهای تاریخی و گردشگران تور استانبول از آن بسیار استقبال می نمایند .

کاخ چراغان استانبول

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: